zaterdag 10 september 2011

Lier-Hinterland. / Lier - Interior.

Tot dusver heb ik tijdens mijn wandelingen steeds een rivier gevolgd of een weg parallel met een rivier.  Het wordt tijd dat ik het hinterland van Lier eens ga ontdekken.  Ik bedoel hiermee stadjes en dorpen als Lint, Ranst, Hove, Boechout, enzovoorts.  Laat ik beginnen met Lint...

So far, I've followed a river or a road parallel with a river, in all my walks.  It's time to discover the interior of Lier.  And, by that I mean small towns and villages like Lint, Ranst, Hove, Boechout, etc.  I begin with Lint...



Ik verlaat m'n woning. / I leave my home.



De Blokstraat: onze tweede ingang. / The Blokstraat: our second entry.

Onze tweede ingang.  Mijn keukenraam en het raam voor m'n badkamer zijn zichtbaar. / Our second entry.  The windows of my kitchen and my bathroom are visible.

De muur van de speelplaats van de school naast me. / The wall of the playground of the school next to me.

Betreffende die werken die bij ons bezig zijn. / Concerning the construction works that are being done, where we live.


Het begin van de Wijngaardstraat.  Het parkje op onze hoek. / The beginning of the Wijngaardstraat.  The small park on our corner.

Het einde van de Wijgaardstraat. / The end of the Wijngaardstraat.

De Lisperstraat. Enkele huizen.  / The Lisperstraat.  Some houses.



Een doorgang. / A passageway.

Een andere doorgang. / Another passageway.


De Grote Markt. / The Grote Markt.



Er wordt gewerkt in Lier. / They're working in Lier.

Het gemeentehuis van Lier. / The town-hall of Lier.


Alles moet eraan geloven.  Zelfs onze zone. / They're re-constructing everything.  Even our zone (sign says: zone for pedestrians from March 2011).

De Grote Markt wordt verondersteld er helemaal zo uit te zien. / The Grote Markt is supposed to look completely like this.

We volgen de Grote Markt. / We follow the Grote Markt.




Het Felix Timmermansplein. / The Felix Timmermansplein.






De Zimmertoren. / The Zimmer-tower.


De Schapekoppenstraat. / The Schapekoppenstraat.

Eindelijk zijn we bevrijd van de drukte. / Finally we break free from the crowded streets.



Je komt aan op de Vesten en je wordt beloond met dergelijk spectacel. / You arrive on the Vesten en get rewarded with a spectacle like this.

We volgen de Nete. / We follow the Nete.

De brug.  Hier keert Tim terug. / The bridge.  Here, Tim returns home.

Over de Nete. / Across the Nete.

Ik rijd verder. / I drive on.




Een zwanenkoppel. / A couple of swans.

Voorbij de oude melkfabriek. / Passed the old dairy factory.





Het huis van Dries van Noten. / The home of Dries van Noten.




De woning van Dries van Noten. / The house of Dries van Noten.




Landgoed 'De Ringen'. / Country-estate 'De Ringen'.

Ik ben onderweg naar knooppunt 31. / I'm heading for junction 31.







De vijver. / The pond.


Ik volg the Nete. / I follow the Nete.







De natuur is klaar voor het volgende seizoen. / Nature is ready for the next season.




En, ik ben er. / And, I've reached it.

Nu wordt het ingewikkeld. / Now, it's getting complicated.

Eerst naar knooppunt 27. / First, we go to junction 27.







Dit schaap is ervandoor. / The one that got away.








Ik ben er. / I've reached junction 27.

Nu naar knooppunt 13. / Now, I need junction 13.



















Ik kom voorbij een begraafplaats. / I pass a cemetery.






Wat deze mensen ooit gedaan hebben om een dergelijke eer te verdienen, mag God weten. / What these people (mayors) ever did to deserve such an honour, God can only know.


Ik verlaat de begraafplaats. / I leave the cemetery.


En, ik ben in Lint. / And, I'm driving through Lint.










Ik moet de grote baan eventjes volgen. / I have to follow the main road for a bit.





Hier verlaat ik de grote baan. / Here, I leave the main road behind.








Hier keer ik weer naar Lier.  Want, het is al vrij laat en het onweert iets verderop. / Here, I return to Lier.  Since it's already late and a bit further it thunders.














Ziezo, meer kon m'n nieuwe batterij niet aan.  De laatste twee foto's zijn genomen op de dijk aan de Nete, ter hoogte van het huis van Dries. / That's it.  My new battery couldn't cope with any more pictures.  The last two shots are taken on the dyke of the Nete, where Dries lives.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten