donderdag 15 september 2011

Eerste Marathon. / First Marathon.

Omdat ik met een 7-jaar oude batterij zit, heb ik dit jaar nog geen marathon wandelingen durven doen.  Ik heb wel aanzetten gegeven maar heb er nog geen kunnen afwerken.  Dit, mede doordat het weer dit jaar te slecht was om de rolstoel deftig uit te testen.  Nu, op het einde van het zomerseizoen, besef ik dat uitstellen geen zin meer heeft.  Dus, Lier - Duffel - Berlaar - Lier, een derde poging om deze beruchte tocht te beeindigen.


Because my battery is 7 years old, I didn't dare to do any of my marathon walks, this year.  I've tried a couple of times to finish one, but those few attempts led to nothing much.  And this, due to the bad weather this year.  I didn't have opportunities to test my wheelchair seriously.  Now, on the end of the season, I realize that it has no use anymore to postpone it.  So, Lier - Duffel - Berlaar - Lier, a third attempt to end this notorious walk.


Ik verlaat mijn woning. / I leave home.



Onderweg naar de Vesten. / Along the way to the Vesten.




De Vesten, deel 1. / The Vesten, part 1.

Het podium is weg. / The stage has been dismantled.





Einde deel 1. / End of part 1.

De Vesten, deel 2. / The Vesten, part 2.



Eind deel 2. / End of part 2.


De Vesten, deel 3. / The Vesten, part 3.



Hier verlaat ik de Vesten. / Here, I leave the Vesten behind.

Onze brug. / Our bridge.

Over de Nete. / Across the Nete.

De weg naar Duffel ligt open. / The way to Duffel is clear.



Ik kies de snelle weg naar Dries. / I choose the fast way to Dries.









Hier woont Dries van Noten. / Here lives Dries van Noten.


Deze zwanenfamilie begin ik te kennen. / This family of swans, I start to know.



De Nete en en Nete-kanaal komen samen. / The Nete and the Nete-channel come together.






Ik rijd Duffel binnen. / I reach Duffel.

Het gemeentehuis van Duffel. / The town-hall of Duffel.

De tuin van het gemeentehuis van Duffel. / The garden of the town-hall of Duffel.





Die brug moet ik over. / I need to cross that bridge.

Over de Nete. / Across the Nete.

De weg naar Berlaar begint hier. / The road to Berlaar begins here.

Maar, ik neem een rustpauze in het parkje. / But, I take a break in the park.





Het plein voor het park. / The square in front of the park.

Cafe, de Oude Post. / Pub, the Old Post.

En, weg ben ik. / And, I drive on.


Hier ga ik naar links. / Here, I turn left.

Hier ook. / Here, too.

En zo beland je op de Binnenweg. / And, so you reach the Binnenweg.
























Hier eindigt de Binnenweg. / Here, the Binnenweg ends.



Even hier stoppen.  Ik heb geluk: ze verkopen de Leporinus fasciatus! / I stop here for a moment.  And, I'm fortunate: they sell the Leporinus fasciatus!

M'n batterij is nog vol.  Zodoende is de beslissing snel genomen.  Berlaar, here I come! / My bettery is still fully charged.  So the decision is quickly taken.  Berlaar, here I come!


Ik volg de grote baan. / I follow the main road.



Hier verlaat ik de grote baan. / Here, I leave the main road.




Wat voor nut heeft de gesloten poort? / What kind of use serves the closed fence?






Ik ben op weg naar knooppunt 48. / I'm on my way to junction 48.






Ik bereik punt 48. / I reach junction 48.



Nu, punt 49, dan punt 72. / Now I need junction 49, then 72.







Ik bereik punt 49. / I reach junction 49.















Ik bereik grondgebied Berlaar. / I reach the territory of Berlaar.






Ik bereik het dorp Berlaar.  Maar besluit er terug te keren zonder punt 79 bereikt te hebben.  Achteraf bekeken had ik waarschijnlijk wel energie om dat eindje te vervolledigen, maar ik wilde geen risico's lopen.  / I reach the village Berlaar.  But decide to return to Lier without reaching junction 79.  In retrospect, I probably had enough of energy to complete the trip.  But, I didn't want to take any chances.

Ik heb geen foto's getrokken op terugweg omdat het te donker was.  Ik pik het verhaal terug op in Lier, als ik over het Nete-kanaal rijd. / I didn't take any pictures on my way back because it was too dark.  The next picture is one of the Nete-Channel, as I drive across it,

Frituur De Leuvese Poert op de Veemarkt. / Frituur De Leuvense Poert op de Veemarkt.


De Berlarij. / The Berlarij.



Onze frituur. / Our frituur.

Terwijl ik wacht op de bestelling... / While I wait on my order...

Bloemenwinkel Stef Adriaenssens...







La Naiade.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten