donderdag 22 maart 2012

Naar Duffel. / To Duffel.

Het ziet ernaar uit dat de lente zeer vroeg begonnen is, dit jaar.  Dus, maak ik van de gelegenheid gebruik om naar Duffel te rijden.

It seems that spring began very early, this year.  So, I use the occasion to drive to Duffel.


Ik verlaat m'n woning. / I leave my home.


De Blokstraat. / The Blokstraat.

De Predikherenlaan. / The Predikherenlaan.


De Mosdijk. / The Mosdijk.





Een koppel eendjes. / A couple of ducks.



De Oever. / The Oever.


De Sionsvest. / The Sionsvest.


Het Spuihuis. / The Spuihuis.


Ik volg De Vesten. / I follow De Vesten.



De Leuvense Poort. / The Leuvense Poort.

Ik volg De Vesten. / I follow De Vesten.

Een eerste teken van de lente. / A first sign of spring.

De Bloemmolens. / The Bloemmolens.

Ik rijd voort. / I drive on.

De Molse Poort. / The Molse Poort.

Over De Nete. / Across The Nete.

Naar de Waversesteenweg. / Towards the Waversesteenweg.

Op de Waversesteenweg. / On the Waversesteenweg.

Getrokken onder een brug aan de Waversesteenweg. / Taken under a bridge of the Waversesteenweg.

Zichten van de Waversesteenweg. / Views from the Waversesteenweg.


Ik verlaat Lier. / I leave Lier.

Zuut, gelegen naast de Waversesteenweg. / Zuut, located alongside the Waversesteenweg.


Ik kom aan aan het Nete-Kanaal. / I arrive at the Nete-Channel.

En, verdwijn even verderop opnieuw in het Zuut. / And, disappear again in the Zuut.

Ik kom een eerste kappeltje tegen. / I encounter a first chappel.

Ik vervolg mijn weg. / I drive on.





Tot ik het tweede kappeltje tegenkom... / Until I encounter the second chappel...

Waar we 3 richtingen uitkunnen: Lier, Duffel of Berlaar. / Where we can choose 3 directions: Lier, Duffel, Berlaar.

Natuurlijk kies ik Duffel. / Of course, I choose Duffel.


Ik betreed Duffel / I enter Duffel.







Ik bereik de bewoonde wereld terug. / I reach the places, where people live.





Opnieuw de Waversesteenweg / Again, the Waversesteenweg.

Maar, niet voor lang.  Ik neem de eerste straat, rechts.  Richting Binnenweg. / But, not for long.  I teke the first street to the right.  In de direction of the Binnenweg.

De Binnenweg. / The Binnenweg.













Ik kom aan in het centrum van Duffel. / I arrive at the centre of Duffel.





Ik steek de Nete over. / I cross the Nete.

Het gemeentehuis van Duffel. / The town-hall of Duffel.


Zonsondergang boven Duffel. / Sunset at Duffel.

Zichten van de terugweg, / Views from the way back.









De Nete. / The Nete.

Meertjes. / Ponds.





Het huis van Dries van Noten. / The house of Dries van Noten.




Ik kom in Lier, juist voor het invallen van de nacht. / I arrive at Lier, just before the night sets in.

Nog even langs mijn zieke vriend, Tim. / I stop for a moment to see my sick friend, Tim.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten