maandag 19 maart 2012

Eerste Wandeling. / First Walk.

Vandaag was het 16 graden, windstil en een heerlijk zonnetje.  Het leek mij het goede moment om aan de eerste wandeling van het nieuwe seizoen te beginnen, na gedurende maanden thuis te hebben gezeten.

Today, it was 16 degrees, windless and nice sunshine.  It seemed to me that it was a good moment to start the first walk of the new season.  After spending months at home.

Sommige dingen zijn wel veranderd aan mijn rolstoel - m'n oude, getrouwe Storm 3 - de beste rolstoel die ik ooit heb gehad.  De batterij - die me verleden jaar wel eens in de steek liet om lange tochten te maken - is vervangen.  En, ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een zwaardere op te laten zetten (72 amp. in plaats van 60 amp.).  In theorie zou ik dus verder kunnen rijden dan ik ooit gedaan heb.

Some things have changed about my wheelchair - my old, faithful Storm 3 - the best wheelchair I ever had.  The battery - that left me down last year, especially on the long trips - has been changed.  And, I used the occasion to install a larger battery (72 amp. in stead of 60 amp.).  In theory, I should be capable to drive farther than I ever did.

Maar, omdat deze batterij nog niet voldoende keer is opgeladen om aan zijn sterkste punt te komen, deacht ik het nieuwe seizoen rustig te beginnen.  Als eerste doel heb ik uitgekozen: Emblem.  Maar, ik vertrek via het Safi-pad.

But, because this battery isn't loaded sufficient times yet to be at its peak, I thought to start calmly.  As first objective, I chose Emblem.  However, I start via the Safi-path.

Het verslagje: / The report:

Ik velaat m'n woning. / I leave my home.


Onderweg naar De Vesten. / Along the way to De Vesten.

Aan de ingang van het eerste deel van De Vesten. / Near the entry of the first part of De Vesten.

De Lisperse Poort: een brug over De Nete. / De Lisperse Poort: a bridge over De Nete.

Onze drukke spoorwegovergang. / Our busy railway-crossing.


De Bernardijnenlaan. / De Bernardijnenlaan.

De eerste driesprong. / The first three-forked road.

Onder de eerste ijzeren brug. / Under the first iron bridge.

Richting Emblem. / In the direction of Emblem.

Een zelfportret. / A self-portrait.

Ik volg De Nete. / I follow De Nete.

Hier verlaat ik de dijk. / Here, I leave the dyke.

De Aldi, naast de Lispersesteenweg. / The Aldi, alongside de Lispersesteenweg.

Naast de R-16. / Alongside the R-16.

Het begin (or the end) van het Safi-pad. / The beginning (or the end) of the Safi-path.

Zichten van het Safi-pad. / Sights from the Safi-path.





Een nieuwe straat. / A new street.











Hier verlaat ik het Safi-pad. / Here, I leave the Safi-path.

Zichten, onderweg naar Emblem. / Sights along the way to Emblem.





De ezels, een aangenaam weerzien. / The donkeys, a pleasant reunion.


Ik kom aan in Emblem. / I arrive in Emblem.

Het gemeentehuis van Emblem. / The town-hall of Emblem.


Dan de brug over het Nete-kanaal. / Next, the bridge across the Nete-channel.


Het Nete-kanaal. / The Nete-channel.

Ik keer via de andere oever terug. / I return, by following the other side.







Een sluis. / A sluice.

Ik rijd voort. / I drive on.






De Jachthaven van Emblem. / The yacht-basin of Emblem.

Ik vervolg mijn weg. / I drive on.





Hier verlaat ik de dijk. / Here, I leave the dyke.

Onderweg naar de tweede ijzeren brug. / Along the way towards the second iron bridge.

De tweede ijzeren brug over het Nete-kanaal. / The second iron bridge across the Nete-channel.

De afdaling van de tweede ijzeren brug. / The descend from the second iron bridge.

Benedengekomen. / When I came down.

Oud Lier. / Old Lier (a pub).

De eerste ijzeren brug. / The first iron bridge.

Over de Nete. / Across the Nete.

En de Bernardijnenlaan. / And the Bernardijnenlaan.

Nu nog langs m'n zieke vriend. / Now, towards my sick friend.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten