dinsdag 10 mei 2011

Naar Van Den Broeck.

Goed, wat onze aquarium betreft, niets dan goed nieuws. Na Tims neven te hebben gevraagd om hem te verplaatsen (maar die hebben een uitval gekend en kunnen nog nauwelijks door dezelfde deur) hebben we het mijn neven gevraagd. Die zegden me toe om m'n aquarium zo snel mogelijk te verplaatsen.

Daarnaast heb ik besloten om m'n 180x70x80-bak te behouden. Om hem echter op z'n definitieve plaats te zetten, moeten eerst twee meubelstukken buiten. Daarvoor wordt er volgende week maandag naar Opnieuw en Co gebeld. Dan zal ik m'n neven verwittigen waarna het niet meer lang op zich kan laten wachten eer ik aan het spoelen kan beginnen.

Vandaag moesten we dus naar Van Den Broeck om nog een paar benodigdheden te kopen. Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen.

Na wat jeugdig ravotten...


Is Ayla, de nieuwste aanwinst van Tim, klaar om te vertrekken.

We vertrekken, dus.

En, komen al snel aan een brug over iets Nete-achtig.
Een zicht naar rechts.

Een zicht naar links.

Tim komt met Ayla de brug opgereden.

Het uitzicht vanaf de brug. Wij nemen de weg naar links.

In de verte zie je het spuihuis al liggen.

Een koppeltje eenden.

Het spuihuis.


Omdat we met Ayla zijn, besluiten we om vanaf dit punt de Veste te volgen. Dit is vrij ongebruikelijk, omdat in dit stuk de boomwortels de weg wel érg hobbelig maken. Een paar sfeerbeelden.






Ondertussen stellen zowel Ayla als Tim het wel.


We komen op bekendere stukken van het vijfde deel van de Veste.


Tot er plots een onineembare hindernis opdoemt...

Gelukkig bestaat er een oplossing voor élk probleem...

De hindernis, bekeken van de andere kant.

We rijden de brug over, over de Nete, en komen 'The Rebel' tegen. De zwaarste kroeg van Lier en omgeving. Maar, niet op dit uur.

Verderop staat er nog maar eens een kerk.

Ook drukke kruispunten zijn te vinden in Lier.

En, na de brug over het Nete-kanaal, zijn we er.

Onze winkel.

We kopen er wat we nodig hebben. Voor het eerst, tijdens het bouwen van het decor, kunnen we benodigdheden niet zelf mee nemen naar huis. Maar, wat we wel kunnen, is een cola drinken en een sigaretje roken bij het Nete-kanaal.

Enkele sfeerbeelden.



Op de terugweg, dezelfde kerk als daarnet.

Hetzelfde kruispunt.

Maar, ditmaal gaan we langs onze vaste frituur.

Tim en Ayla wachten op onze bestelling.

Er ligt een bloemenwinkel naast onze frituur.






De gevels aan de overkant van de straat.



Ayla houdt het voor bekeken.

Thuisgekomen wordt zij terug wakker.

En krijgt een welverdiende knuffel. Ayla heeft zich voorbeeldig gedragen.

Vlekkie, als ze Ayla voor het eerst ziet.



Als ik na mijn avondwandeling terugkeer, staat er iets op me te wachten. Tim is zo vriendelijk geweest het aan te nemen.




Nu moeten we het enkel nog binnenkrijgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten