vrijdag 27 mei 2011

The Long Way Home.

Sorry, maar ik heb de voorbije dagen werkelijk niet de mogelijkheid gezien om voort te werken aan m'n blog. Hoewel ik nog twee wandelingen gemaakt heb en klaar heb staan om te delen met jullie.

Dit is de eerste ervan. Het was de tweede dag dat Ivan m'n Storm 3 bij zich had. Dus, zat er niets anders op dan een grote toer te maken om Lier.

Dit is het verslagje ervan:

Als ik vertrek, kom ik al gauw dit tegen: de ingang van het gevangenenkamp waar men kinderen indoctrineert tot 'model'-burgers, gehoorzaam, volgepropt met de laatste maatschappelijke leugens en die vooral niet zelfstandig kunnen denken...

Dus, laat ik dat maar snel vergeten. Onderweg naar de Veste: ons restaurant.

Onze bomen in bloei.

De ingang van het eerste deel van de Veste.

En, er recht tegenover, de uitgang van het vijfde deel van de Veste.

Voorbij de Gaslei.

Over de Nete.

Tot aan de drukke treinovergang.

Waar we het bekende weggetje volgen.


Tot we aan de eerste driesprong komen.

Ik rijd de eerste ijzeren brug over. De paarse bloemen, onderweg.

De Nete over. Met in de achtergrond het pad dat tot de 'Achterkant van de Veste' behoort.

De afdaling van de eerste ijzeren brug.

Benedengekomen komen we aan de tweede driesprong.

Ik besluit om naar links te gaan, de weg die naar een Jaagpad langs de Nete leidt.

Ik kom aan het Jaagpad.

Ik volg, dus, de Nete.

Impressies onderweg.


Ik volg nog steeds de Nete.

Impressies onderweg.


Op het einde van dit Jaagpad, komt de Nete terug boven, na de ondertunneling onder het Nete-kanaal, aan dit punt.

Hier moet ik wel naar rechts.

Ik kom uit aan het Nete-kanaal.

Vlakbij ons panoramisch zicht.

En de jachthaven van Emblem.



Ik kom onderweg de ganzenfamilie tegen.





Je ziet: de volledige afwezigheid van de Belgische vlag.

Ik neem afscheid van de ganzenfamilie.


En, de bootjes.

Ik volg het Nete-kanaal. Net op tijd om deze lichter op de gevoelige plaat te krijgen.


De tweede ijzeren brug. Ditmaal rijd ik er onderdoor.

Waar ik goed geplaatst ben om nog één foto te maken van de lichter.

De Hof van Nazareth.

Ik volg het Nete-kanaal.

Enkele impressies.


We naderen een grote fabriek.

Enkele paarden staan ertegenover.

De fabriek.

De eindbestemming van de lichter.

Lier is een mooie streek. Maar, tekenen van menselijke activiteit zijn nooit veraf.

Ik volg nog steeds het Nete-kanaal.

Wat bomen.

De brug naar Kessel.

Het Nete-kanaal.

Wat paarden.

Tot ik dit heerschap tegenkwam.

De brug naar Berlaar.

Geloof het of niet: onze winkel.

Een karper-visser, geinstalleerd voor de nacht.

Het Nete-kanaal.

Wat bomen.


De brug naar Heist-Op-Den-Berg.

Enkele klaprozen.

En, dan komen we de jachthaven van Lier tegen.

Wat bootjes.

Dé woonboot van Lier.

Ik kom er dit heerschap tegen.

En, dit vrouwschap.

De lichter ligt er nog steeds.

Een andere karper-visser, geinstalleerd voor de nacht.

De brug naar Duffel.

De mooie bomen.

Het Nete-kanaal (met eendjes).

Aan de overzijde: dit pomphuisje van de Antwerpse Water Werken, die hier verschillende spaarbekkens hebben.

De berm met gele bloempjes.

De jachthaven van Duffel.

Het natuurgebied 'Anderstad'.

Een poging tot een panoramisch zicht.

Daarachter wacht de Nete op me.

Maar de fun was uit. M'n batterij was leeg...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten