zondag 5 juni 2011

Den Dries.

Zoals ik al schreef, het weer was rond deze tijd van het jaar werkelijk té gek. Vandaag was het weliswaar zonnig, maar er stond een harde wind, een duidelijk teken dat het weer aan het veranderen was. Niet onmiddellijk erg uitnodigend om een lange tocht te maken. Want als ik ergens geen zin in heb, is het om zo'n 15 km van huis in een regenbui te belanden.

En zodoende besloot ik om naar Dries te trekken.

Ik vertrek. De tuin van onze buren.

Onderweg naar De Veste.


De ingang van het eerste deel van De Veste.

Sfeerbeelden.







Het einde van het eerste deel van De Veste.

Enkele sfeerbeelden.




Het einde van het tweede deel van De Veste.

Het begin van het derde deel.

Een sfeerbeeld.

Het witte huisje.

Aan deze splitsing ga ik naar rechts en verlaat De Veste.

Het weggetje naar rechts.

Ons peperkoeken-huisje.

Ik rijd voort.

Naar de brug die op de achtergrond al te zien is.

De brug naar Dries, Duffel en een aantal wandelingen.

Ik volg de Nete.

Wat bomen.

Getrokken onder de brug van de Ring rond Lier.

De Nete.

Wat leven in een poeltje.

Enkele koeien.

De oude melkfabriek op de andere oever.

Het wijdse Vlaemschen land.



De Nete.


Wat bomen.

Het is aangenaam toeven bij Dries.

Het huis van Dries van Noten, bekeken vanop de dijk.

Na een cola en een sigaretje, besluit ik om door te gaan. Dus, nemen we tijdelijk afscheid van de Nete.


Benedengekomen rijd ik voorbij 'De Ringen', het domein van Dries van Noten.

De ingang tot de woning van Dries van Noten.

Een klein deeltje van Dries' tuin.

De woning van Dries van Noten, bekeken van achter de dijk.

De weg naast 'De Ringen'.

Wat bloemen.

Aan deze splitsing ga ik naar rechts.

Wat bomen.

Het wijde landschap.

Wat bomen.

De weg naar rechts leidt naar de Nete. Maar, ik volg de weg naar links.

Ik wil dat bruggetje onder.

Mooie, witte bloemen trekken mijn aandacht.

Voorbij het bruggetje.

De bloeiende bomen bloeien niet meer...

Ik volg de weg.

Tot aan deze splitsing. Hier draai ik af naar rechts.

Dan bergop...

En we komen uit aan de brug.

Ik rijd naar het derde deel van De Veste.

De Nete.

Ik kom aan het vervolg van het derde deel van De Veste.

Dus, ik volg een bekende weg.


Het einde van het derde deel van De Veste.

Het vierde deel van De Veste.


De Bloemmolen.


Mooie heersters.

De Leuvense Poort. Het einde van het vierde deel van de Veste. En het begin van het vijfde deel.

Wat mooie bloemen.

Enkele sfeerbeelden.


De weg naar rechts leidt tot de Gaslei. Maar, ik rijd rechtdoor.

Enkele sfeerbeelden.



Het spuihuis wordt zichtbaar.

Het spuihuis.

Ik besluit om daar De Veste te verlaten en terug naar huis te keren via de gewone weg die Tim en ik altijd nemen.


Het bruggetje.

Zicht vanop de brug.

De andere kant van de brug.

De weg naar huis.

Terug thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten