dinsdag 14 juni 2011

Als je ambitie te groot is...

Dan moet je je ambitie bijstellen onderweg...

Door allerhande toestanden was ik niet in staat om m'n huis te verlaten voor 20.00 uur. Ik was van plan, daar het tot laat licht was, om nog naar Broechem te rijden en terug te keren via het Safi-pad (een fietspad dat van Broechem naar Lier loopt), maar onderweg heb ik mijn plannen moeten herzien. Het werd een wandeling naar Emblem en terug, waar ik op het einde nog de achterkant van De Veste aan vastknoopte. Het vertrek was dus voorzien om 20.00 uur, om 23.00 uur kwam ik terug thuis.

Het vertrek: onze straat.

Onderweg naar De Veste.


De ingang van De Veste.

De Gaslei.

De Nete.

Tot aan de drukke spoorweg.

De weg naar rechts.


Tot aan de eerste driesprong.

Ik neem de weg in het midden, die tot onder de brug leidt.

De Nete.

Enkele sfeerbeelden.


Tot we aankomen aan de haven van Emblem.


U ziet: de volledige afwezigheid van eender welke Belgische vlag. De polls vertellen ons ondertussen dat, indien er nu verkiezingen zouden worden gehouden, de NVA en het VB de meerderheid zouden behalen in Vlaanderen. Dus, er is nog hoop.

Natuurlijk zijn de ganzen weer van de partij.


Enkele bootjes.


Het panoramische zicht.


We rijden voort, tot we deze karpervisser tegenkomen, die niet gelooft in nachtvissen.


Ik rijd voort richting Emblem. Enkele sfeerbeelden.






De brug van Emblem.

Ik neem afscheid van het Nete-kanaal.

En van het Jaagpad.

De weg naar de grote baan.

Het gemeentehuis van Emblem.

De brug op.

Het Nete-kanaal over.

De brug weer af.

Tot aan de Nete. Ditmaal blijkt het om de Kleine Nete te gaan.


En, we zijn op grondgebied Kessel.

Terwijl er achter mij iets wondermoois is aan het ontwikkelen.

Tot ik aan de Beemdweg kom (rechts).

Enkele sfeerbeelden.



De weg naar Kessel vertrekt hier links. Vanaf nu heet de weg die ik vervolg de kromme ham.

Enkele sfeerbeelden.





Wat bloemen.

Deze villa staat te koop. Dus, mocht je ambitie hebben...

Enkele sfeerbeelden.


Een huis onderweg.

Enkele sfeerbeelden.


Nog een huis.

En, ik kom aan het einde van de Kromme Ham.

Het begin, m.a.w., van de Beatrijslaan.

Die ik volg tot deze splitsing.

De weg naar de tweede ijzeren brug.

De tweede ijzeren brug is hier omhoog.


Over het Nete-kanaal. Ik zie in de verte iets wondermoois zich verder ontwikkelen en besluit dan van de Achterkant van De Veste er nog bij te nemen. Het moet een prachtig zicht opleveren over de vijver, aldaar.

De afdaling van de tweede ijzeren brug.

Tot aan de driesprong...

Vakbij taverne 'Oud Lier'. Veel geluk toegewenst aan de nieuwe uitbaters. Ze zullen het kunnen gebruiken...

De eerste ijzeren brug op.

Ik neem de afslag van de Achterkant van De Veste en keer mij om. Dit was wat ik verwachtte te zien.

Nu snel naar de vijver. Enkele sfeerbeelden.


Ik keer mij nogmaals om.

Enkele sfeerbeelden onderweg naar de vijver.


We zijn aan de vijver. Een beetje later dan verwacht.





Het begint al vrij laat te worden en ik moet nog naar huis.


Een visvijver op de terugweg. Hier is men voor zuurstof in het water aan't zorgen.


Een sfeerbeeld.

Lier by night.


Over de Nete.

De Veste.

De weg naar huis.

De straat die naar ons appartementsgebouw leidt.

Terug thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten