vrijdag 22 april 2011

Vandaag: Zon!

Tenminste, dat had ik gelezen op het internet weerbericht...

Dus, ik stond op met grootse plannen.    In het voort uittesten van m'n stalen ros was ik van plan de beruchte driehoek Lier - Duffel - Berlaar - Lier te maken.

Nadat m'n Storm 3 gisteren nog een glansprestatie geleverd had (Lier - Emblem - Sas van Viersel - Broechem - Emblem - Lier met naderhand nog een toer rond de Veste; ik kwam thuis met nog 1 van m'n 4 groene lichtjes brandende, alsof m'n Storm 3 me vroeg: 'En?  Waar wil je nu heen?'), leek me de tijd rijp om aan het zware werk te beginnen.

Dus, vol goede moed begonnen we eraan...

Impressies van De Veste.











Een paadje...

Dat naar dit bruggetje leidt...

Over het bruggetje...

En, weg ben ik.  Met de Nete aan m'n zijde.

Langs de oude melkfabriek.

Tot aan het landgoed 'De Ringen'.  Het huis van Dries Van Noten.


De weg naar Duffel ligt voor me open.

Een meertje naast de Nete en gescheiden door enkel een dijk.

De Nete kronkelt intussen z'n weg door het land.

Een volledig nutteloos huis van een volledig nutteloze overheid betaalt door de belastingbetaler. Nog nooit heb ik hier enige beweging vastgesteld. Ik woon nochtans al langer dan 7 jaar in Lier.

De Nete wordt gebruikt voor allerhande activiteiten. Bijvoorbeeld voor de pleziervaart.


Ik rij Duffel binnen.

De dijk naar Lier vertrekt vanaf dit punt.

Maar, hier recht tegenover is een parkje.




Enfin, toen ik hier zat, begon het te druppelen. Dit gedruppel veranderde al snel in een heus onweer. Dus, ik vierklauwens naar huis. Waar ik natgeregend aankwam. Maar, ik kwam aan en dat is het belangrijkste.

'Morgen: Zon!' vertellen de weerberichten op het internet. Ja, wadde..?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten